Sakta slocknar glöden för den värld där du är....

Vad händer med sverige? Varenda dag läser jag om djur som blir misshandlade, folk som mördar varandra för skitsaker, skjutningar och en hel del rasism. Gängen blir större och farligare, polisen blir fattigare och farligare, folk har tappat bort vad som är viktigt och är förvirrade. Sverigedemokraterna får fler och fler röster. 
 
Sverige kan inte kalla sig solidariskt när ett parti som SD sitter i regeringen, vi har förlorat den förmånen. 
 
Jag kan dock förstå varför dom gör det, jag kan förstå frustrationen som upstått. Vi har ett invandrarproblem, vi har politiker som är så rädda för att ta tag i saken att dom har låtit det vara och bara hoppats att det ska försvinna. 
 
Det dom flesta missar är dock att det problemet vi har inte är invandrarna själva, det är heller inte deras fel. Vi kan inte lasta dom för ett politiskt problem när dom inte har något politiskt inflytande. 
 
Sveriges regering har i många år varit felprioriterad, det kan inte enskilda individer lastas för. Vi alla har ett ansvar i detta, vi borde ha ställt våra politiska representanter till svars för länge sen. Oavsett vilken partitillhörighet vi har. 
Detta är en allmän politisk fråga men vi är alltför upptagna med att skylla på dom andra att vi missar det och problemet växer sig större. 
 
Jag kan lätt skylla på socialdemokraterna, säga att det är deras fel för att ha börjat med denna politik, att dom byggde miljonprojekten som har skappat en enorm segregering i landet, MEN det är försent för att lägga skuld på någon. Det kommer inte lösa något och är inte ett konstruktivt sätt. 
 
Vi måste ALLA börja ställa frågor till våra politiker, och kräva svar. Inte låta problemet bli ännu större, inte sopa det under mattan, inte skylla på enskilda individer och framförallt sluta lägga skuld på dom olika partierna enskilt. Utan lasta dom allihopa, för oavsett vem som har haft "makten" har dom gemensamt kommit till kompromisser som skapat detta problem. Dom är alla skyldiga. 
 
Ta tag i saken, istället för att ta den enkla utvägen genom att posta rasistiska saker på facebook, dela andras statusar eller rösta på SD. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

blindinglights.blogg.se

Den här bloggen handlar om mig och allt som är jag. Mina tankar,upplevelser och annat.

RSS 2.0